Díjnyertes
csomagolástervezés
A csomagolástervezés tényekre alapozottsága legalább olyan fontos, mint a design és maga a termék. Keresd projekteddel a többszörösen díjnyertes csapatunkat!
Tényeken alapuló csomagolás designt szeretnél termékednek?
Keress minket és egyeztessünk egy ingyenes konzultációs alkalmat.
Milyen fő szakaszokból áll a csomagolástervezés folyamata?
Kutatás és elemzés
A folyamat kezdetén segítünk megérteni a mikro és makroökonómiai trendeket, helikopter nézetből megvizsgálni a piacot és a szegmensünkön belül feltérképezni a célzott kategóriát. Minden partnerünknek javasoljuk megérteni és előrevetíteni a hazai, valamint nemzetközi trendeket, különböző aspektusok mentén megvizsgálni a versenytársakat, feltérképezni és meggyőződni az elsődleges-másodlagos döntési szempontokról, fogyasztói preferenciákról.
Brief és célkitűzések
Miután adottak a tények, rendszerezzük azokat, majd stratégiára és kreatív briefre fordítjuk le. Ez lesz az a kiinduló dokumentum, amely minden olyan tényt és célkitűzést rögzít és vezérel, melynek a csomagolás design kreatív koncepciójnak szükséges megfelelnie.
Koncepciófejlesztés
Csapatunk többféle csomagolás koncepciót dolgoz ki a briefben megjelölt célok és igények mentén, melyek itt még akár teljesen különböző stílusokat, színeket, formákat, betűtípusokat, anyagokat stb. ötvözhetnek. Ez a fázis általában brainstormingot és vázlatokat jelent, itt lőjük be, hogy melyik irányba formáljuk a csomagolásdesignt.

Koncepció választás
Prezentáljuk a csomagolásterv koncepciókat, elmondjuk melyik miért és miért úgy alakult ki, mi volt az a mögöttes gondolat, mellyel a tényeket koncepcióvá formáltuk. Közösen kiválasztjuk a legígéretesebb koncepciót.
Tervezés
Részletesen kidolgozzuk a választott csomagolás design koncepcióját. Ez magában foglalhatja a csomagolás méretezését, grafikai elemek pontos elhelyezését, a választott színeket, különböző betűtípusokat és egyéb design, informatív és edukációs elemeket. Itt szintén több, ám már egy irányba mutató verziót valósítunk meg.
Prototípus készítése
Cél és mélység függvényében ez lehet akár csupán fotorealisztikus látvány, vagy akár a különböző alapanyag verziókra, választott nyomdai elemekkel (prég, dombor, stb.) ellátott 90% kész termék.

Tesztelés és értékelés
Ahhoz, hogy ne a mi, hanem a vásárlóközönség igényeinek megfelelően tervezzünk, valós környezetben és fókuszcsoportos interjúk során is megvizsgáljuk a közel végleges csomagolás verziókat. Begyűjtjük és rendszerezzük a visszajelzéseket-meglátásokat.
Finomítás – finalizálás
Az előzőek mentén pontos visszajelzéseket kapunk a megjelölt irányok kapcsán, így ezeket beépítve úgy finomítjuk és finalizáljuk a csomagolás tervet, hogy az tűpontosan reagáljon a célcsoport, tehát a valós és potenciális vásárlók igényeire.
Gyártás előkészítés és gyártás
Elkészítjük a csomagolás gyártásához szükséges technikai dokumentációkat és nyomdai anyagokat. Jelen vagyunk a gyártásinduláson.
CSOMAGOLÁSTERVEZÉS projektjeink
A csomagolás szerepe a vásárlási döntéseinkben
Vásárlás során számtalan döntést hozunk a rendelkezésünkre álló érzékszervi információk alapján, ám a legtöbbször mindezt észre sem vesszük, hisz vásárlási döntéseink során bizonyos kulcs szűrőket – pl.: árkategória, íz preferencia – kipipálva már sokkal kevésbbé cselekszünk tudatosan. Az elsődleges döntési szempontok közt jellemzően igen erős szerepet tölt be a csomagolásdesign, így különösen fontos, hogy a termékünk vizuális megjelenése éppen azon igényeknek feleljen meg, melyet a célcsoportunk keres.
A SOLID agency csapata abban segít, hogy tűpontos stratégia mentén pozitív irányba befolyásoljuk a döntéshozatali folyamatot és a fogyasztói megítélést.
Szemléletünk
Projektjeink során arra összpontosítunk, hogy vizuálisan is lefordítsuk az általunk kezelt márkák szellemiségét, így sosem alkalmaztunk „one-size-fits-all” megközelítést. Az eredmény minden esetben „bespoke tailoring”, tehát testreszabott megoldás, melyek alapja a tűpontos stratégiában gyökerezik. Csapatunk szakértelme a folyamataink részletességében rejlik, hisz nem csupán egy ötlet és kreativitás vezérel bennünket, hanem a tények és valós fogyasztói-vásárlói igények, melyeknek legfőbb leképzője az irányított kreativitás és élményalapú megközelítés.


Mire érdemes figyelni a csomagolástervezés során?
Márka hangulat és üzenet
A csomagolásnak tükröznie kell a márka személyiségét és értékeit. A stílus, színválasztás, betűtípus, a grafikai elemek, alapanyag, vagy akár a stancolás és prégelés is segíthet az üzenet hatásának megerősítésében.
Célközönség igényei
Kulcsfontosságú megérteni, hogy milyen igényeket és elvárásokat támaszt a célközönség a csomagolással szemben, milyen döntési szempontok mentén és miért döntenek a termékek választását illetően. A tények felkutatása és a stratégia mentén történő tervezés, tehát az igények kielégítése igen jelentősen segíti a termék eladhatóságát.
Megkülönböztetés
A csomagolásnak szükséges kiemelkednie a konkurens termékek közül. Az egyedi és kreatív tervezés segíthet abban, hogy a termék a megjelölt szempontok és célok mentén ugorjon le a polcról.

Praktikusság
A csomagolásnak praktikusnak és könnyen kezelhetőnek kell lennie. Pl.: a polcon nem fordulhat el, szemből és felülről is informatívnak szükséges lennie, ha lopásgátlót tesznek a díszdobozba könnyen sérül a doboz, stb.
Információk közvetítése
A csomagolásnak a vásárlói igényekkel összhangban kell tartalmaznia a szükséges információkat a termék jellemzőkkel, használatttal, összetétellel, mérettel és egyéb releváns adatokkal kapcsolatban.
Vizualitás és emlékezetesség
A csomagolásnak érdemes olyan vizuális és formai elemeket tartalmaznia, amelyek könnyen megjegyezhetőek és azonosíthatóak.

Egységes márkakép
A csomagolástervezés során erősen javasoljuk a különöző kiszerelések, termékkollekció, vagy csupán ízmutációk egységes arculat mentén történő kezelését annak érdekében, hogy minden érintkezési ponton segítsük a márka beazonosíthatóságát.
Környezetbarát megközelítés
A fenntarthatóság egyre fontosabbá válik a csomagolás tervezésekor is. Érdemes figyelembe venni azon anyagokat és tervezési megoldásokat, melyek környezetbarátak és újrahasznosíthatók.
Megfelelőség és biztonság
A csomagolásnak megfelelően kell védenie a terméket a szállítás és tárolás során. A termék sérülésmentességét és minőségét is biztosítania kell.

Jogi szabályozások
A csomagolástervezés során figyelni kell a csomagolással kapcsolatos jogi előírásokra, például a tápanyagjelölésre, allergének feltüntetésére, visszaválthatóságra stb.
Tesztelés és visszajelzés
A csomagolástervezés során kiemelten fontos, hogy a koncepciókat teszteljük a célcsoport körében, így gyűjtsünk direkt visszajelzéseket, melyek segíthetnek finomítani a terveket és javítani a csomagolásunk hatékonyságát.
Anyaghasználat
Olyan terméked van, ami nagy hőingadozásnak van kitéve? Lehet, hogy „izzadni” fog a palack? Kiemelt számodra is a fenntarthatóság? Vagy szimplán csak intenzív a csomagolásod igénybevétele?Esetleg a polci stabilitás fő szempont? A naturálisabb anyaghasználat illik jobban a márkádhoz? Rengeteg olyan kérdés van, mely erősen befolyásolja az alapanyag választást.

"Csomagolástervezés során elsősorban tények, valós vásárlói és piaci igények vezérelnek bennünket, melyeket rendszerezve a kreatív tervezés során tűpontosan képzünk le."
- SOLID agency