01 A story
Meglepetés meglepetés hátán
A 4 kategória – kis méretű, nem tartós, nem tartós installáció, tartós – közül általában a klasszikus displayeket felvonultató, nem tartós csoportba érkezik a legtöbb nevezés. 2019-ben megszakadt ez a hagyomány és a „kis méretű” kategória dupla meglepetést hozott. Nemcsak a legtöbb nevezés érkezett ide, de a magyar POPAI Awards 10 éves történetében először az Év Displaye elismerés is ebből a kategóriából került ki, méghozzá az általunk megálmodott díjnyertes display által. A legtöbb pontot mi, kaptuk a Coca-Cola HBC „Rézangyal prémium pultdisplay család” nevezésünkkel, így egyszerre a „kis kategória” győztese és az Év Displaye is lett a koncepciónk.
02 A koncepció
Réz és pálinkafőzés
A Rézangyal prémium kollekciója a szakértelmet és elhivatottságot hivatott képviselni, így mi is ezt szerettük volna átadni a díjnyertes display tervezése során. Réz elemeket használtunk, a csövekkel és mérőórákkal egy pálinkafőzde elemeit szerettük volna visszaadni.
A közepes méretű displayünket elsősorban HORECA egységekbe terveztük, ezért úgynevezett „hero” világítással is elláttuk a palackokat, kiemelve azokat az éjszakai fénykörülmények közül.
A kis displayünket retail egységekbe szántuk, ezért egy polcra helyezhető megoldással, a palack formáját követő és a palackot kiemelő designnal valósítattuk meg azt a gyártó partnerünkkel.
03 Pár szó a POPAI-ról
POPAI (Point of Purchase Advertising International) egy nemzetközi szervezet, amely a kiskereskedelmi környezetben alkalmazott marketing- és reklámtevékenységeket ösztönzi és elismeri. A POPAI verseny olyan kreatív és hatékony kiskereskedelmi környezetben alkalmazott marketingmegoldásokat díjaz, amelyek segítik a termékek vagy szolgáltatások értékesítését és kiemelkednek a vásárlói figyelemben.
Ezek a marketingmegoldások lehetnek például:
1,
Kirakatok és display-ek: Kreatív és vonzó kirakatok, termékkihelyezések vagy kis és nagy display-ek a boltban, amelyek kiemelik a terméket és/vagy ösztönzik a vásárlókat a vásárlásra.
2,
Termékcsomagolás: Újszerű és figyelemfelkeltő termékcsomagolások, amelyek segítik a termékek kiemelkedését a polcokon.
3,
Kommunikációs anyagok: Hatékony információs és promóciós anyagok, amelyek segítik a vásárlókat a döntéshozatalban és a termékvásárlásban.
4,
Digitalizáció: Az online és offline kiskereskedelmi élményt egyesítő digitális megoldások, például interaktív kijelzők, QR kódok vagy mobilalkalmazások.
5,
Merchandising: A termékek helyezése és kihelyezése a boltban vagy más értékesítési helyeken, hogy vonzóbbak legyenek a vásárlók számára.