Miért fontos
A marketing stratégia
a vállalkozások/cégek számára?
Közepes cégek, KKV-k oldaláról is gyakran találkozunk azzal, hogy marketing tevékenységeiket nem tervezik és nem is mérik vissza, csupán ad-hoc ötleteket valósítanak meg a stuktúrált, tervezett cél és tényorientált megközelítés helyett. Természetesen a tervezés nem kell, hogy a rugalmasságot gátolja, ám kifejezetten fontos, hogy tudatos, következetes és hatékony marketing tevékenység mentén haladjanak. Néhány fő ok:
01
Célok meghatározása: A marketing stratégia segít a vállalkozásnak meghatározni, hogy milyen célokat kíván elérni a marketingtevékenységek révén. Például X%-al növelni az értékesítést, Y%-al bővíteni a piaci részesedést vagy Z%-al erősíteni a márka valamelyik jellemzőjét. Egyszerre mindent nem lehet!
02
Stratégia kidolgozása: A marketing stratégia kialakításával segítséget nyújtunk a vállalkozásának a hatékony marketing tevékenységek kialakításában, így az ad-hoc megoldások helyett tervezetten, az SOS és ASAP jelzők helyett pedig menetrendszerűen haladva könnyítjük meg partnereink életét.
03
Ráfordítások optimalizálása: A marketing stratégia kialakításával segítünk előre tervezni és optimalizálni a marketing költségeket. A célok és a terv meghatározását követően könnyebb lesz meghatározni, hogy milyen eszközökre és csatornákra érdemes a forrásokat koncentrálni annak érdekében, hogy a legnagyobb hatást érjük el.
04
Megfelelő erőforrások allokálása: A marketing stratégia segít meghatározni, hogy milyen erőforrásokra van szükség a marketingtevékenységek végrehajtásához, például emberi erőforrásokra, anyagiakban vagy technológiai eszközökben kifejezve.
05
Mérés és értékelés: A marketing stratégia segít meghatározni, hogy milyen mutatók alapján fogják értékelni a marketingtevékenységek hatékonyságát. Ez lehetővé teszi a folyamatos monitorozást és az esetleges változtatásokat azonnal azonosítani, hogy a célok elérésének esélyeit maximalizálhassuk.
06
Összpontosítás és összehangolás: A marketing stratégia segít összpontosítani a vállalkozás marketingtevékenységeit, és összehangolja azokat a vállalati célokkal és stratégiával. Ez segít elkerülni a felesleges erőforrások pazarlását és biztosítja, hogy minden tevékenység a vállalkozás céljait szolgálja.
KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk
Mi a hatékony
marketing stratégia
megalkotásának folyamata?
01
Piackutatás és versenytárs elemzés: Mélyreható piackutatást és versenytárs elemzést végzünk annak céljából, hogy megértsük a célcsoportokat, a piaci trendeket és a versenytársakat. Ezen információk alapján meghatározzuk a hatékony üzeneteket, valamint a célcsoportok elérésének optimális módját.
02
Célcsoport meghatározás: Beazonosítjuk az értékes célcsoportokat és megértjük, melyeknek igényei és problémái vannak, mely információk alapján személyre szabott üzeneteket, marketing promóciós megközelítéseket dolgozunk ki partnereink számára.
03
Marketing célok és stratégia: Partnerünkkel közösen meghatározzuk az éves marketing célokat és stratégiát alkotunk annak érdekében, hogy tűpontos célok mentén határozhassuk meg az adott időszakban használandó eszközöket, módszereket, üzeneteket, promóciókat, kampány budget-et, stb., melyekkel a megjelölt célt elérhetjük.
04
Csatornaválasztás és kommunikációs terv: Az optimális marketing csatornák és eszközök kiválasztásában segítünk, és kialakítjuk a kommunikációs tervet, hogy hatékonyan érjük el a célcsoportokat és közvetítsük az üzeneteket.
05
Kreatív tervezés: Olyan kreatív tartalmakat tervezünk és valósítunk meg, amelyek segítenek kézzelfoghatóvá és emlékezetessé tenni a márkát a megjelölt üzeneteken keresztül.
06
Márka hangulat és üzenet: A csomagolásnak tükröznie kell a márka személyiségét és értékeit.
A színválasztás, betűtípus és grafikai elemek segítenek az üzenet hatásának megerősítésében.
A csomagolásnak tükröznie kell a márka személyiségét és értékeit.
A színválasztás, betűtípus és grafikai elemek segítenek az üzenet hatásának megerősítésében.
07
Kampány kidolgozás: Összefoglaljuk azon marketing célkitűzések alapján tervezett és strukturált tevékenységeket, melyek célja a célcsoportok elérésének és a kívánt eredmények elérése a megfelelő időben és csatornákon keresztül.
08
Budget tervezés: Míg a kampány tervezés során a „miért”-re, a tűpontos budget terv során a „hova-mennyit”-re válaszolunk. Célunk, hogy minden elköltendő forintodról pontosan tudd hogyan van felhasználva.
09
Mérés és optimalizálás: Tények mentén dolgozunk. Hogy ezt megtehessük folyamatosan mérjük és értékeljük a kampányok teljesítményét, és szükség esetén optimalizáljuk az aktivitást a legjobb eredmények elérése érdekében.
RELEVÁNS
projektek
Ha hatékony marketing stratégiát szeretnél, akkor…
…vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy segíthessünk a tudatos marketing stratégiád kialakításában.