Miért fontos
A marketing terv

a vállalkozások/cégek számára?

Közepes cégek, KKV-k oldaláról is gyakran találkozunk azzal, hogy marketing tevékenységeiket nem tervezik és nem is mérik vissza, csupán ad-hoc ötleteket valósítanak meg a stuktúrált, tervezett cél és tényorientált megközelítés helyett. Természetesen a tervezés nem kell, hogy a rugalmasságot gátolja, ám kifejezetten fontos, hogy tudatos, következetes és hatékony marketing tevékenység mentén haladjanak. Néhány fő ok:

01

Célok meghatározása: A marketing terv segít a vállalkozásnak meghatározni, hogy milyen célokat kíván elérni a marketingtevékenységek révén. Például X%-al növelni az értékesítést, Y%-al bővíteni a piaci részesedést vagy Z%-al erősíteni a márka valamelyik jellemzőjét. Egyszerre mindent nem lehet!

02

Stratégia kidolgozása: A marketing stratégia kialakításával segítséget nyújtunk a vállalkozásának a hatékony marketing tevékenységek kialakításában, így az ad-hoc megoldások helyett tervezetten, az SOS és ASAP jelzők helyett pedig menetrendszerűen haladva könnyítjük meg partnereink életét.

03

Ráfordítások optimalizálása: A marketing terv kialakításával segítünk előre tervezni és optimalizálni a marketing költségeket. A célok és a stratégia meghatározása után könnyebb lesz meghatározni, hogy milyen eszközökre és csatornákra érdemes a forrásokat koncentrálni annak érdekében, hogy a legnagyobb hatást érjük el.

04

Megfelelő erőforrások allokálása: A marketing terv segít meghatározni, hogy milyen erőforrásokra van szükség a marketingtevékenységek végrehajtásához, például emberi erőforrásokra, anyagiakban vagy technológiai eszközökben kifejezve.

05

Mérés és értékelés: A marketing terv segít meghatározni, hogy milyen mutatók alapján fogják értékelni a marketingtevékenységek hatékonyságát. Ez lehetővé teszi a folyamatos monitorozást és az esetleges változtatásokat azonnal azonosítani, hogy a célok elérésének esélyeit maximalizálhassuk.

06

Összpontosítás és összehangolás: A marketing terv segít összpontosítani a vállalkozás marketingtevékenységeit, és összehangolja azokat a vállalati célokkal és stratégiával. Ez segít elkerülni a felesleges erőforrások pazarlását és biztosítja, hogy minden tevékenység a vállalkozás céljait szolgálja.

KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk

Mi a hatékony
marketing terv

megalkotásának folyamata?

01

Piackutatás és versenytárs elemzés: Mélyreható piackutatást és versenytárs elemzést végzünk annak céljából, hogy megértsük a célcsoportokat, a piaci trendeket és a versenytársakat. Ezen információk alapján meghatározzuk a hatékony üzeneteket, valamint a célcsoportok elérésének optimális módját.

02

Célcsoport meghatározás: Beazonosítjuk az értékes célcsoportokat és megértjük, melyeknek igényei és problémái vannak, mely információk alapján személyre szabott üzeneteket, marketing promóciós megközelítéseket dolgozunk ki partnereink számára.

03

Marketing célok és stratégia: Partnerünkkel közösen meghatározzuk az éves marketing célokat és stratégiát alkotunk annak érdekében, hogy tűpontos célok mentén határozhassuk meg az adott időszakban használandó eszközöket, módszereket, üzeneteket, promóciókat, kampány budget-et, stb., melyekkel a megjelölt célt elérhetjük.

04

Csatornaválasztás és kommunikációs terv: Az optimális marketing csatornák és eszközök kiválasztásában segítünk, és kialakítjuk a kommunikációs tervet, hogy hatékonyan érjük el a célcsoportokat és közvetítsük az üzeneteket.

05

Kreatív tervezés: Olyan kreatív tartalmakat tervezünk és valósítunk meg, amelyek segítenek kézzelfoghatóvá és emlékezetessé tenni a márkát a megjelölt üzeneteken keresztül.

06

Márka hangulat és üzenet: A csomagolásnak tükröznie kell a márka személyiségét és értékeit.
A színválasztás, betűtípus és grafikai elemek segítenek az üzenet hatásának megerősítésében.
A csomagolásnak tükröznie kell a márka személyiségét és értékeit.
A színválasztás, betűtípus és grafikai elemek segítenek az üzenet hatásának megerősítésében.

07

Kampány kidolgozás: Összefoglaljuk azon marketing célkitűzések alapján tervezett és strukturált tevékenységeket, melyek célja a célcsoportok elérésének és a kívánt eredmények elérése a megfelelő időben és csatornákon keresztül.

08

Budget tervezés: Míg a kampány tervezés során a „miért”-re, a tűpontos budget terv során a „hova-mennyit”-re válaszolunk. Célunk, hogy minden elköltendő forintodról pontosan tudd hogyan van felhasználva.

09

Mérés és optimalizálás: Tények mentén dolgozunk. Hogy ezt megtehessük folyamatosan mérjük és értékeljük a kampányok teljesítményét, és szükség esetén optimalizáljuk az aktivitást a legjobb eredmények elérése érdekében.

Ha hatékony marketing tervet szeretnél, akkor…

…vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy segíthessünk a tudatos marketing terved kialakításában.