Tudtad,
hogy a csomagolástervezés legalább annyira fontos,

mint maga a termék?

Tények, célok, vásárlói igények és gondosan megalkotott stratégia mentén indul a díjnyertes csomagolástervezés folyamata. A jó csomagolás a tényekre alapozott design és a funkció kombinációja.

Projektjeink során arra összpontosítunk, hogy vizuálisan is lefordítsuk az általunk kezelt márkák szellemiségét. Projektjeink eredménye minden esetben „bespoke tailoring”, tehát testreszabott megoldás, melyek alapja tűpontos stratégiában gyökerezik. Csapatunk szakértelme a folyamataink részletességében rejlik, hisz nem csupán egy jó ötlet és kreativitás vezérel bennünket, hanem tények és valós fogyasztói-vásárlói igények, döntési szempontok, melyeknek legfőbb leképzője az irányított kreatív- és élményalapú megközelítés.

Az egyes projektjeinket megalapozó kutatásoknak köszönhetően pontosan tudjuk, milyen vásárlási alkalmak során milyen elsődleges és másodlagos döntési szempontok mentén választanak a megcélzott vásárlók. A csomagolás designt megelőzően tűpontosan azonosítjuk be, hogy a célcsoportunk miért választja az „A” csomagolást a „B” helyett és milyen lenne az ideális „C” csomagolás, melyet minden mást megelőzően választanának. A kutatásból kinyert tények mentén határozzuk meg, hogy milyen stílusban, grafikai elemekkel, színekkel, alapanyagokkal, kommunikációs – információs és edukációs elemekkel szükséges operálnunk az elérni kívánt cél érdekében.

BEAZONOSÍTHATÓSÁG MEGKÜLÖNBÖZTETHETŐSÉG EGYSÉGES MÁRKAKÉP ÉSZLELT MINŐSÉG DÖNTÉSI ASPEKTUSOK VÁSÁRLÁSI ALKALMAK EDUKÁCIÓ MÁRKAPERCEPCIÓ

A rézangyal márkafrissítésének és csomagolástervezés elemeinek bemutatása.

Tényeken alapuló csomagolást szeretnél termékednek?

Keress minket és egyeztessünk egy ingyenes konzultációs alkalmat.

Milyen fő szakaszokból áll
a csomagolástervezés
folyamata?

01

Kutatás és elemzés: A folyamat kezdetén segítünk megérteni a mikro és makroökonómiai trendeket, helikopter nézetből megvizsgálni a piacot és a szegmensünkön belül feltérképezni a célzott kategóriát. Minden partnerünknek javasoljuk megérteni és előrevetíteni a hazai, valamint nemzetközi trendeket, különböző aspektusok mentén megvizsgálni a versenytársakat, feltérképezni és meggyőződni az elsődleges-másodlagos döntési szempontokról, fogyasztói preferenciákról.

02

Brief és célkitűzések: Miután adottak a tények, rendszerezzük azokat, majd stratégiára és kreatív briefre fordítjuk le. Ez lesz az a kiinduló dokumentum, amely minden olyan tényt és célkitűzést rögzít és vezérel, melynek a csomagolás design kreatív koncepciójnak szükséges megfelelnie.

03

Koncepciófejlesztés: Csapatunk többféle csomagolás koncepciót dolgoz ki a briefben megjelölt célok és igények mentén, melyek itt még akár teljesen különböző stílusokat, színeket, formákat, betűtípusokat, anyagokat stb. ötvözhetnek. Ez a fázis  általában brainstormingot és vázlatokat jelent, itt lőjük be, hogy melyik irányba formáljuk a csomagolásdesignt.

A tényekre alapozott csomagolástervezés illusztrálása egy kutatási példán keresztül.
04

Koncepció választás: Prezentáljuk a csomagolásterv koncepciókat, elmondjuk melyik miért és miért úgy alakult ki, mi volt az a mögöttes gondolat, mellyel a tényeket koncepcióvá formáltuk. Közösen kiválasztjuk a legígéretesebb koncepciót.

05

Tervezés: Részletesen kidolgozzuk a választott csomagolás design koncepcióját. Ez magában foglalhatja a csomagolás méretezését, grafikai elemek pontos elhelyezését, a választott színeket, különböző betűtípusokat és egyéb design, informatív és edukációs elemeket. Itt szintén több, ám már egy irányba mutató verziót valósítunk meg.

06

Prototípus készítése: Cél és mélység függvényében ez lehet akár csupán fotorealisztikus látvány, vagy akár a különböző alapanyag verziókra, választott nyomdai elemekkel (prég, dombor, stb.) ellátott 90% kész termék.

A csomagolástervezés során felvonultatott címke design koncepciók bemutatása.
07

Tesztelés és értékelés: Ahhoz, hogy ne a mi, hanem a vásárlóközönség igényeinek megfelelően tervezzünk, valós környezetben és fókuszcsoportos interjúk során is megvizsgáljuk a közel végleges csomagolás verziókat. Begyűjtjük és rendszerezzük a visszajelzéseket-meglátásokat.

08

Finomítás – finalizálás: Az előzőek mentén pontos visszajelzéseket kapunk a megjelölt irányok kapcsán, így ezeket beépítve úgy finomítjuk és finalizáljuk a csomagolás tervet, hogy az tűpontosan reagáljon a célcsoport, tehát a valós és potenciális vásárlók igényeire.

09

Gyártás előkészítés és gyártás: Elkészítjük a csomagolás gyártásához szükséges technikai dokumentációkat és nyomdai anyagokat. Jelen vagyunk a gyártásinduláson.

Packaging of the world említéseink bemutatása egy GIF-en

Tényeken alapuló csomagolást szeretnél termékednek?

Keress minket és egyeztessünk egy ingyenes konzultációs alkalmat.

Növekedési potenciál
a csomagolás által?

Egy tudatosan, tények és célok mentén felépített csomagolás rövidtávon is többszörös forgalmat képes produkálni, nem beszélve a hosszútávú hatásokról. A csomagolás design megalkotása során arra törekszünk, hogy a csomagolás a termék és a márka arculatával és céljaival összhangban állva emelkedjen ki a többi termék közül, vonzó és meggyőző legyen a vásárlók számára, hiszen a legtöbb kategóriában az elsődleges döntési szempontok közé tartozik a termékdesign.

BEAZONOSÍTHATÓSÁG MEGKÜLÖNBÖZTETHETŐSÉG EGYSÉGES MÁRKAKÉP ÉSZLELT MINŐSÉG DÖNTÉSI ASPEKTUSOK VÁSÁRLÁSI ALKALMAK EDUKÁCIÓ MÁRKAPERCEPCIÓ

Tudod, hogy miért fontos
a tényekre alapozott csomagolástervezés?

Azért, mert ezer a megválaszolandó kérdés…

Mit várnak el a vásárlók a márkámtól, vagy a kategóriától, amiben szerepelek? Melyek azok a külső attribútumok, amik kifejezetten fontosak a döntéseik során? Vajon megfelelek jelenleg ezeknek? Mik azok az elemek az új csomagolásban, amelyeket érdemes megtartani a régiből, és vajon milyen új elemeket emeljek be és miért? Biztos alátámasztja a csomagolásom az árazásomat? Vajon túl prémium árazásom van, de a csomagolásom nem támasztja ezt alá? Vagy a csomagolásom szuper fancy, de az árazásom miatt nem bíznak benne? Bár én pontosan tudom, mit jelent az „XY”, de vajon vásárlóim is tisztában vannak vele? Mennyire eduláltak? Érdemes hangsúlyozni, hogy az XY termék tulajdonságom/kategóriám, vagy felesleges? Ha nem ismerik az “XY”-t, szükséges-e vásárlóimat edukálnom? Számítanak az elnyert díjak, vagy már rég elvesztették az értéküket, ha mindenki használja őket? Mi növeli a beazonosíthatóságomat? Hogyan erősíthetem meg a megkülönböztethetőségemet?

Mi tetszik jelenleg a célcsoportomnak a csomagolásomban, és miért? Vajon mi nem tetszik nekik és miért nem? A vásárlóim mit szeretnének, hogy változtassak, és miért? Vajon a célcsoportom miért preferálja a „B” terméket az enyém helyett? Mit tud az a termék, amit én nem? Hol van az ereje a polcokon? Hogyan tudom pozitív irányba befolyásolni őket? A matt, textúrás papírt válasszam, vagy a fényes selymeset? Érdemes-e költenem még X Ft-ot prégelésre, vagy felesleges lenne? Mutassam meg a termékemet, vagy inkább rejtsem el? Hogyan mutassam meg az ízesítést? Színekkel? Szöveggel? Illusztrációval? Érdemes volna különleges címkét alkalmazni, vagy inkább maradjak a megszokott keretek között? Mi szolgálja a céljaimat legjobban?

Csomagolástervezés egy prémium lazac márka számára, bemutatva az előtte-utána állapotokat.

Tényeken alapuló csomagolás designt szeretnél termékednek?

Keress minket és egyeztessünk egy ingyenes konzultációs alkalmat.

A csomagolás szerepe

a vásárlási döntéseinkben

Vásárlás során számtalan döntést hozunk a rendelkezésünkre álló érzékszervi információk alapján, ám a legtöbbször mindezt észre sem vesszük, hisz vásárlási döntéseink során bizonyos kulcs szűrőket – pl.: árkategória, íz preferencia – kipipálva már sokkal kevésbbé cselekszünk tudatosan. Az elsődleges döntési szempontok közt jellemzően igen erős szerepet tölt be a csomagolásdesign, így különösen fontos, hogy a termékünk vizuális megjelenése éppen azon igényeknek feleljen meg, melyet a célcsoportunk keres.

A SOLID agency csapata abban segít, hogy tűpontos stratégia mentén pozitív irányba befolyásoljuk a döntéshozatali folyamatot és a fogyasztói megítélést.

Csomagolástervezés a SOLID agency által egy magyar pálinkamárka számára, illusztrálva a prégelt címkét és a gyümölcs illusztrációkat.

KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk

Szemléletünk

Projektjeink során arra összpontosítunk, hogy vizuálisan is lefordítsuk az általunk kezelt márkák szellemiségét, így sosem alkalmaztunk „one-size-fits-all” megközelítést. Az eredmény minden esetben „bespoke tailoring”, tehát testreszabott megoldás, melyek alapja a tűpontos stratégiában gyökerezik. Csapatunk szakértelme a folyamataink részletességében rejlik, hisz nem csupán egy ötlet és kreativitás vezérel bennünket, hanem a tények és valós fogyasztói-vásárlói igények, melyeknek legfőbb leképzője az irányított kreativitás és élményalapú megközelítés.

Magyar pálinkamárka csomagolástervének evolúciójának bemutatása, melyet a SOLID agency tervezett.

Új márka bevezetése MEGLÉVŐ MÁRKA ÚJRAPOZÍCIONÁLÁSA Új márka bevezetése MEGLÉVŐ MÁRKA ÚJRAPOZÍCIONÁLÁSA Új márka bevezetése MEGLÉVŐ MÁRKA ÚJRAPOZÍCIONÁLÁSA

Csomagolástervezés és címketervezés egy prémium pezsgőmárka számára.
A SOLID agency által tervezett díjnyertes csomagolástervezés elemeinek bemutatása.

Mire érdemes figyelni
a csomagolástervezés
során?

01

Márka hangulat és üzenet: A csomagolásnak tükröznie kell a márka személyiségét és értékeit. A stílus, színválasztás, betűtípus, a grafikai elemek, alapanyag, vagy akár a stancolás és prégelés is segíthet az üzenet hatásának megerősítésében.

02

Célközönség igényei: Kulcsfontosságú megérteni, hogy milyen igényeket és elvárásokat támaszt a célközönség a csomagolással szemben, milyen döntési szempontok mentén és miért döntenek a termékek választását illetően. A tények felkutatása és a stratégia mentén történő tervezés, tehát az igények kielégítése igen jelentősen segíti a termék eladhatóságát.

03

Megkülönböztetés: A csomagolásnak szükséges kiemelkednie a konkurens termékek közül. Az egyedi és kreatív tervezés segíthet abban, hogy a termék a megjelölt szempontok és célok mentén ugorjon le a polcról.

A csomagolástervezés során Ajka kristály palackban valósítottuk meg a Crystallum prémium pálinka csomagolását.
04

Praktikusság: A csomagolásnak praktikusnak és könnyen kezelhetőnek kell lennie. Pl.: a polcon nem fordulhat el, szemből és felülről is informatívnak szükséges lennie, ha lopásgátlót tesznek a díszdobozba könnyen sérül a doboz, stb.

05

Információk közvetítése: A csomagolásnak a vásárlói igényekkel összhangban kell tartalmaznia a szükséges információkat a termék jellemzőkkel, használatttal, összetétellel, mérettel és egyéb releváns adatokkal kapcsolatban.

06

Vizualitás és emlékezetesség: A csomagolásnak érdemes olyan vizuális és formai elemeket tartalmaznia, amelyek könnyen megjegyezhetőek és azonosíthatóak.

Különleges díszdoboz csomagolástervezés a Rézangyal márka számára a SOLID agency által.
07

Egységes márkakép: A csomagolástervezés során erősen javasoljuk a különöző kiszerelések, termékkollekció, vagy csupán ízmutációk egységes arculat mentén történő kezelését annak érdekében, hogy minden érintkezési ponton segítsük a márka beazonosíthatóságát.

08

Környezetbarát megközelítés: A fenntarthatóság egyre fontosabbá válik a csomagolás tervezésekor is. Érdemes figyelembe venni azon anyagokat és tervezési megoldásokat, melyek környezetbarátak és újrahasznosíthatók.

09

Megfelelőség és biztonság: A csomagolásnak megfelelően kell védenie a terméket a szállítás és tárolás során. A termék sérülésmentességét és minőségét is biztosítania kell.

Egységes csomagolástervezés illusztrálása a Rézangyal márka megújult, minden palackon következetes csomagolásdesignja által.
10

Jogi szabályozások: A csomagolástervezés során figyelni kell a csomagolással kapcsolatos jogi előírásokra, például a tápanyagjelölésre, allergének feltüntetésére, visszaválthatóságra stb.

11

Tesztelés és visszajelzés: A csomagolástervezés során kiemelten fontos, hogy a koncepciókat teszteljük a célcsoport körében, így gyűjtsünk direkt visszajelzéseket, melyek segíthetnek finomítani a terveket és javítani a csomagolásunk hatékonyságát.

12

Anyaghasználat: Olyan terméked van, ami nagy hőingadozásnak van kitéve? Lehet, hogy „izzadni” fog a palack? Kiemelt számodra is a fenntarthatóság? Vagy szimplán csak intenzív a csomagolásod igénybevétele?Esetleg a polci stabilitás fő szempont? A naturálisabb anyaghasználat illik jobban a márkádhoz? Rengeteg olyan kérdés van, mely erősen befolyásolja az alapanyag választást.

A díjnyertes csomagolástervezés mozgó GIF-en bemutatva, amin látszik az este világító foszforeszkáló festék a horeca-ban.

Tényeken alapuló csomagolás designt szeretnél termékednek?

Keress minket és egyeztessünk egy ingyenes konzultációs alkalmat.

Inspirálódj

Inspirálódj az egyik legnevesebb csomagolás tervezés oldalon – a Packaging Of The World-ön – ahol a mi munkáink is rendszeresen megjelennek és keress minket bátran, ha megihletettek Téged a látottak.

SOLID agency - Kutatásokkal alátámasztott tények segítségével, gondosan megalkotott stratégia mentén kerül fejlesztjésre a díjnyertes csomagolás design.

Stratégia | Kreatív | Tartalomgyártás | Kampánymanagement

Csomagolástervezés során elsősorban tények, valós vásárlói és piaci igények vezérelnek bennünket, melyeket rendszerezve a kreatív tervezés során tűpontosan képzünk le.

– SOLID agency