Márton és Lányai – Gold50

Ügyfél:

Kategória:

ArculattervezésCsomagolástervezésEgyéb kategóriaKiadványtervezésLogó tervezésReklámfilmWeboldalkészítés

Díjak:

Packaging Of The World World brand design Favourite Design Arthungry

01 Háttérinformáció

Különálló termékcsalád az aranyérmes pálinkáknak

„A több mint 150 hazai és nemzetközi díjjal jutalmazott Márton és Lányai pálinkaház bemutatta új termékcsaládját, a Márton és Lányai GOLD50 pálinkaválogatást. A hatféle párlatot tartalmazó sorozat kizárólag a márka szakmai versenyeken aranyéremmel jutalmazott pálinkáit tartalmazza.”

 A világszínvonalú, egyedülállóan parfümös, gyümölcsös termékeiről ismert Márton és Lányai pálinkaházzal közösen egy új sorozattal jelentkeztünk, amely évről évre a márka aranyérmes pálinkáit tartalmazza. A sorozat világszerte talán az első évjáratozott pálinkacsalád. A párlatokat 50%-os alkoholtartalommal palackozzák, hogy az aranyat érő termékcsalád ezzel is megkülönböztesse magát a márka klasszikus termékeitől. A GOLD50 sorozat limitált példányszámban, nagyvárosonként mindössze egy-egy kiemelt kereskedelmi egységben vásárolható meg.

csomagolásdesign csomagolás tervezés solid marketing ügynökség kreatív ügynökség termékbevezetés

Tényeken alapuló csomagolás designt szeretnél termékednek?

Keress minket és egyeztessünk egy ingyenes konzultációs alkalmat.

02 A projekt

Csomagolásdesign – márkastratégia – márkabevezetés

Hazánk talán legelismertebb pálinka márkája számára terveztük meg a márkastratégiát a a Gold50 fantázianevű top prémium kategóriás, évjáratos termékcsaládot köré, majd dolgoztunk a csomagolásdesign kialakításán és a márkabevezetés folyamatán.

HUB ügynökségként legnagyobb előnyünk és szabadságunk, hogy minden ügyfelünk számára perszonalizált csapatot tudunk kialakítani az évek során kialakított poolunkból. Ez a Gold50 esetében sem volt másképp, így a projekt a csapat kialakításával, briefelésével és ütemezésével kezdődött.

Hogy tények mentén legyen megalkotva a márkastratégia megvizsgáltuk a hazai piacot – a versenytárs termékek csomagolását, árazását, üzeneteit, stb – és megnéztük a nemzetközi példákat – lehetőségeket is, hogy a trendeket előrevetítsük. Utánajártunk a pálinkafogyasztási szokásoknak és azoknak az attribútumoknak, melyek értéket, vagy lehetőséget jelentenek a csomagolás és a kommunikációs koncepció kialakításakor.

Az összegyűjtött hard tények és soft hipotézisek alapján kialakítottuk a tervkoncepciót, melynek mentén új márkaalapokat, új márkaélményt teremtettünk a tervezett márkának. 

Megalkottuk a bevezetendő prémium termék nevét, elkészítettük az új márka brandbookját, melynek mentén megterveztük az új márka arculatát, a márkaarculati elemeket és mindezeket implementáltuk a csomagolásdesign során. Több palack verzióból segítettünk kiválasztani a megfelelőt, előkészítettük a címke terveket, majd a bekért mintaelemek mentén kiválasztottuk a legmegfelelőbb papír, stanc és prég mintákat összevetve azok költségeit, vizsgálva a gyakorlati palackozhatóságot. A döntés mentén finalizáltuk és leadtunk a nyomdai címke terveket, felügyeltük a nyomdaindulást és részt vettünk a palackozás indításán is.

Feladatunk itt nem állt meg, hiszen a márkabevezetés kommunikációs kampányát – eseményét és az állandó social media kommunikációt is csapatunk végezte. Feladatunk volt a POS-ek, sales toolok és kiadványok, valamint a kiállítási stand tervezése is.

A megvalósult termékek és a guidebook mentén elkészítettük a termék és image fotókat, videot forgattunk Márton Jánossal a Gold50 apropója mentén, valamint irányítottuk a webdesignerek, szövegírók majd a webfejlesztők munkáját.

KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk KAPCSOLAT Beszéljünk

csomagolásdesign csomagolás tervezés solid marketing ügynökség kreatív ügynökség termékbevezetés
csomagolásdesign csomagolás tervezés solid marketing ügynökség kreatív ügynökség termékbevezetés

Régóta szerettünk volna a fogyasztók számára egy külön termékcsalád keretében elérhetővé tenni azt a csúcsminőséget, amellyel a hazai és nemzetközi versenyeken csak a szűk szakmai közönség találkozhat.” 

– MÁRTON JÁNOS
csomagolásdesign csomagolás tervezés solid marketing ügynökség kreatív ügynökség termékbevezetés

Üzleti célokat szolgáló csomagolásdesign -t szeretnél termékednek?

Keress minket és egyeztessünk egy ingyenes konzultációs alkalmat.

Díjnyertes pálinkákra termékcsaládot alapozni magas fokú szakmai bátorságot feltételez, ám a Márton és Lányai pálinkaház rendelkezik azzal a tudással, ami előrevetíti az elkövetkező évek aranyérmeit.”

– BORBÁTH GABRIELLA pálinkaszakértő
csomagolásdesign csomagolás tervezés solid marketing ügynökség kreatív ügynökség termékbevezetés
csomagolásdesign csomagolás tervezés solid marketing ügynökség kreatív ügynökség termékbevezetés
csomagolásdesign csomagolás tervezés solid marketing ügynökség kreatív ügynökség termékbevezetés

03 Anyaghasználat

Az ornamentikus minimalizmus

Az aranyérmes párlat exkluzivitását kiemelve, a csomagolásdesign során a megrendelővel közösen egy különleges üveget választottunk, melynek szögletes formája rengeteg lehetőséget rejt a termék csomagolásának kialakításában.

Az ügyféllel egyetértésben több címke elrendezés és design prototípus mérlegelését követően a front felületet aktivizáltuk. A csomagolásdesign úgy került kialakításra, hogy a Márton és Lányai pálinkák ornamentikus grafikai elemeit megtartva egy teljesen új, a hazai pálinkák közül erősen kitűnő, prémium megjelenést kapjon az aranyérmes pálinkáit rejtő palack, ezért egy anyagában fekete textúrás papírt, azzal kontrasztos prémium – és az aranyérmes pálinkákra visszacsatoló – arany préget, valamint az ornamentikus elemeket csak „titkon felfedő” formalakk használata mellett döntöttünk.

csomagolásdesign csomagolás tervezés solid marketing ügynökség kreatív ügynökség termékbevezetés

Üzleti célokat szolgáló csomagolásdesign -t szeretnél termékednek?

Keress minket és egyeztessünk egy ingyenes konzultációs alkalmat.

csomagolásdesign csomagolás tervezés solid marketing ügynökség kreatív ügynökség termékbevezetés

04 Kommunikáció

Az ornamentikus minimalizmus

A csomagolásdesign -t úgy terveztük, hogy a Márton és Lányai pálinkák alap arculati elemeinek megtartásával teljesen új, a hazai pálinkák közül erősen kitűnő megjelenést kapjon a márka aranyérmes pálinkáit rejtő palack.

Az aranyérmes párlat exkluzivitását kiemelve, a megrendelővel közösen egy különleges üveget választottunk, ami a letisztult design és a finom papírhasználat, valamint az elegáns színkombináció révén a termék magas minőségét hivatott jelképezni. A csomagolásdesign prémium jegyeit és az aranyérmes pálinkákra történő visszacsatolást a címke fő megjelenését adó arany prég, a matt fekete textúrás papír és a formalakk kombinációja adta.

A címkére a hazai kultúra és pálinka hagyomány kifejezéseképp olyan ornamentikus mintát rajzoltunk, amely domború formalakkal került a fekete, textúrás papírra. Az ornamentika és a formalakk remekül ellensúlyozza egymást.

csomagolásdesign csomagolás tervezés solid marketing ügynökség kreatív ügynökség termékbevezetés

Üzleti célokat szolgáló csomagolásdesign -t szeretnél termékednek?

Keress minket és egyeztessünk egy ingyenes konzultációs alkalmat.

csomagolásdesign csomagolás tervezés solid marketing ügynökség kreatív ügynökség termékbevezetés
csomagolásdesign csomagolás tervezés solid marketing ügynökség kreatív ügynökség termékbevezetés

Üzleti célokat szolgáló csomagolásdesign -t szeretnél termékednek?

Keress minket és egyeztessünk egy ingyenes konzultációs alkalmat.

csomagolásdesign csomagolás tervezés solid marketing ügynökség kreatív ügynökség termékbevezetés
csomagolásdesign csomagolás tervezés solid marketing ügynökség kreatív ügynökség termékbevezetés

Üzleti célokat szolgáló csomagolásdesign -t szeretnél termékednek?

Keress minket és egyeztessünk egy ingyenes konzultációs alkalmat.

Tudtad,
hogy a terméked csomagolás designja legalább annyira fontos, mint maga a termék?

A jó csomagolás a tényekre alapozott design és a funkció kombinációja. A tényekre alapozott koncepció, az innovatív és egyedi megjelenés felkelti a vásárlóid érdeklődését és azonnal bizalmat ébreszt a terméked iránt. Mi kutatásokkal alátámasztott tények mentén, gondosan megalkotott stratégiával fejlesztjük a csomagolásod.

Olvass róla többet hogyan.